Nasz Klient złożył wniosek o dofinansowanie projektu dot. kompleksowej cyfryzacji procesu obsługi klienta. PARP poinformowała o negatywnej ocenie wniosku o dofinansowanie, wskazując, że projekt nie spełniał kryteriów wyboru projektów i nie został wybrany do dofinansowania. Klient złożył protest w odpowiedzi na który PARP poinformowała, że protest dotyczący ww. oceny został pozostawiony bez rozpatrzenia z uwagi na wyczerpanie kwoty przeznaczonej na dofinansowanie projektów w ramach działania.
W skardze podniesiono zarzut naruszenia prawa przez PARP polegający na pozostawieniu protestu bez rozpoznania w sytuacji, gdy nie doszło do alokacji kwoty przeznaczonej na dofinansowanie i zawarcie umów z beneficjentami, a także zaniechanie podjęcia uchwały i ograniczenie się jedynie do poinformowania skarżącego o pozostawieniu protestu bez rozpatrzenia w drodze pisma, a w konsekwencji przeprowadzenie oceny projektu w sposób naruszający zasady przejrzystości i rzetelności oraz równego traktowania beneficjentów.
W ocenie sądu pojęcie „wyczerpania” puli środków w ramach działania nie jest jednoznaczne. Jednakże wydaje się, że obecne orzecznictwo sądowo-administracyjne w sposób jednoznaczny określiło ten moment i jest to data zawarcia umów o dofinansowanie, których łączna wartość wyczerpuje kwotę przeznaczoną na dofinansowanie w ramach działania. Z powyższego wynika, że ustalenie o wyczerpaniu środków nie może opierać się wyłącznie na liście projektów rekomendowanych do dofinansowania i liście projektów rezerwowych, jak w niniejszej sprawie.
Uwzględniając nasza skargę WSA w Warszawie przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez PARP.